کد خبر: 1226746
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
همان زمان که برخی معتقد بودند این کمک‌ها هیچ گاه به دست مردم نمی‌رسد! ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ در روزنامه جوان هم نوشتیم که «عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جماعت مسجد مکی زاهدان که همواره به دنبال دوقطبی‌سازی و قرار دادن مردم آن منطقه در مقابل حاکمیت است، به انتقاد از امدادرسانی‌ها پرداخته و در عین حال تأکید کرده که مردم کمک‌های خودشان را به مؤسسه محسنین – مؤسسه خیریه مسجد مکی- بدهند تا به دست سیل‌زده‌ها برسد

جوان آنلاین: اواخر اسفند ماه گذشته و پس از وقوع سیل در بخش‌هایی از استان سیستان و بلوچستان، برخی از هنرمندان و نیز اهالی فوتبال که اغلب از پیشکسوتان باشگاه قدیمی راه‌آهن تهران بودند، یک بازی خیریه فوتبال برگزار کردند تا در اقدامی خیرخواهانه، عواید آن را به حساب سیل‌زدگان مذکور واگذار کنند. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هم در این مراسم حاضر شد و فضای جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان پرشورتر شد. حال در روز‌های اخیر خبر رسیده که این کمک‌ها به جای نهاد‌های امدادرسان در سیل و در واقع هلال احمر، به حساب یکی از مؤسسات مشکوک وابسته به مسجد مکی زاهدان واریز شده است!
کمیته برگزاری مسابقات در اقدامی سؤال‌برانگیز و خارج از عرف، کمک‌های اهدایی در این مسابقه را به جای حساب‌های رسمی، از طریق یک کارتخوان جمع‌آوری و سپس به حساب مؤسسه محسنین وابسته به مسجد مکی زاهدان ارسال کرده است. این اقدام شبهاتی را به وجود آورده و آنچنان که سایت مشرق نوشته است «برخی از عوامل برگزاری این مسابقه ادعا کرده‌اند که مبلغ جمع‌آوری‌شده در حدود ۲میلیارد تومان بوده، اما رقم اعلام‌شده حدود ۳۵۰ میلیون تومان است که به نظر به رقم واقعی نزدیک‌تر است، درصورتی‌که مسئولان برگزاری این گلریزان به‌جای استفاده از کارتخوان از شماره حساب حساب‌های رسمی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی استفاده می‌کردند به‌طور طبیعی این دست شایعات دامن‌گیرشان نمی‌شد!»
انتشار چنین اخباری، خصوصاً در کنار اخباری که بر ریخت و پاش‌های مالی اعضای این مؤسسه و نزدیکان عبدالحمید اسماعیل‌زهی و ساخت و ساز‌ها و تفریحات لوکس آن‌ها تأکید می‌کند، شائبه‌هایی را درباره رسیدن این کمک‌ها به دست سیل‌زدگان به وجود آورده است. 
پیش از این و در روز‌های پس از وقوع سیل هم، در حالی که امدادرسانان استان و نیز استان‌های همجوار و نیز مسئولان دولت از تهران، در منطقه سیل‌زده حضور داشتند، عبدالحمید اسماعیل‌زهی مدعی عدم کمک به مردم شد و از مصیبت مردم ماهی گرفت و از مخاطبان خود خواست که کمک‌های خود را به حساب مؤسسه محسنین واریز کنند. همان زمان که برخی معتقد بودند این کمک‌ها هیچ گاه به دست مردم نمی‌رسد! ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ در روزنامه جوان هم نوشتیم که «عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جماعت مسجد مکی زاهدان که همواره به دنبال دوقطبی‌سازی و قرار دادن مردم آن منطقه در مقابل حاکمیت است، به انتقاد از امدادرسانی‌ها پرداخته و در عین حال تأکید کرده که مردم کمک‌های خودشان را به مؤسسه محسنین – مؤسسه خیریه مسجد مکی- بدهند تا به دست سیل‌زده‌ها برسد. برخی منتقدان عبدالحمید معتقدند که این کمک‌ها به مردم نمی‌رسد. عبدالحمید که در خطبه‌های نماز جمعه مسجد مکی صحبت می‌کرد، در ادامه خواستار کمک مردم برای ساخت و تکمیل این مسجد شد. مسجد مکی معماری اشرافی و گرانقیمتی دارد و بسیاری معتقدند که با سطح زندگی مردم سیستان و بلوچستان و نیز ادعا‌های عبدالحمید اسماعیل زهی هماهنگ نیست.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار